miércoles, 23 de marzo de 2011

Unidad 2.- Estructura de la Oración.

1.-QUALITY MANAGEMENT SYSTEM.

   The concept of quality as we think of it now first emerged out of the Industrial Revolution. Previously goods had been made from start to finish by the same person or team of people, with handcrafting and tweaking the product to meet 'quality criteria'. Mass production brought huge teams of people together to work on specific stages of production where one person would not necessarily complete a product from start to finish. In the late 19th century pioneers such as Frederick Winslow Taylor and Henry Ford recognized the limitations of the methods being used in mass production at the time and the subsequent varying quality of output. Birland established Quality Departments to oversee the quality of production and rectifying of errors, and Ford emphasized standardization of design and component standards to ensure a standard product was produced. Management of quality was the responsibility of the Quality department and was implemented by Inspection of product output to 'catch' defects.
   Application of statistical control came later as a result of World War production methods. Quality management systems are the outgrowth of work done by W. Edwards Deming, a statistician, after whom the Deming Prize for quality is named.
   Quality, as a profession and the managerial process associated with the quality function, was introduced during the second-half of the 20th century, and has evolved since then. Over this period, few other disciplines have seen as many changes as the quality profession.
   The quality profession grew from simple control, to engineering, to systems engineering. Quality control activities were predominant in the 1940s, 1950s, and 1960s. The 1970s were an era of quality engineering and the 1990s saw quality systems as an emerging field. Like medicine, accounting, and engineering, quality has achieved status as a recognized profession.
2.- Texto en Español:
   El concepto de calidad como pensamos ahora apareció por primera vez fuera de la Revolución Industrial. Anteriormente se habían realizado los bienes de principio a fin por la misma persona o equipo de personas, con artesanía y ajustar el producto no cumple "los criterios de calidad". La producción en masa traído grandes equipos de personas para trabajar en etapas específicas de la producción cuando una persona no necesariamente terminar un producto de principio a fin. En los pioneros de finales del siglo 19, tales como Frederick Winslow Taylor y Henry Ford reconoció las limitaciones de los métodos que se utilizan en la producción en masa en el momento y la posterior calidad variable de salida. Birland Departamentos de Calidad establecidos para supervisar la calidad de la producción y reparación de errores, y Ford hizo hincapié en la normalización de estándares de diseño y componentes para asegurar un producto estándar se haya producido. Gestión de la calidad es responsabilidad del departamento de Calidad y se llevó a cabo por la inspección de la producción de un producto a la 'captura' defectos.
   Aplicación de control estadístico que vino después, como resultado de los métodos de producción mundial de Guerra. Sistemas de gestión de la calidad son el resultado del trabajo realizado por W. Edwards Deming, estadístico, de quien el Premio Deming para la calidad se llama.
   La calidad, como una profesión y el proceso de gestión asociadas a la función de calidad, fue presentado durante la segunda mitad del siglo 20, y ha evolucionado desde entonces. Durante este período, algunas otras disciplinas se han visto tantos cambios como la profesión de calidad.
   La profesión de la calidad pasó de un control sencillo, a la ingeniería, la ingeniería de sistemas. Actividades de control de calidad fueron predominantes en los años 1940, 1950 y 1960. La década de 1970 fueron una época de ingeniería de calidad y la década de 1990 vio a los sistemas de calidad como un campo emergente. Como la medicina, la contabilidad y la ingeniería, la calidad ha alcanzado el estatus como una profesión reconocida.
3.- Selección de 3 Oraciones:
3.1.- The concept of quality as we think of it now first emerged out of the Industrial Revolution.
FN: The concept of quality as we think of it now first.
NFN: Quality.
Pre-modificadores: The concept of.
Post-modificadores: As we think of it now first.
FV: Out of the Industrial Revolution.
NFV: Emerged.
Tiempo Verbal: Pasado Simple.
3.2.- The quality profession grew from simple control, to engineering, to systems engineering.
FN: The quality profession.
NFN: Quality.
Pre-modificadores: The.
Post-modificadores: Profession.
FV: From simple control, to engineering, to systems engineering.
NFV: Grew.
Tiempo Verbal: Pasado Simple.
3.3.- Quality management system are the outgrown of work done by W. Edwards Deming, a statistician, after whom the Deming prize for quality is named.
FN: Quality management system.
NFN: System.
Pre-modificadores: Quality management.
Post-modificadores:
FV: the outgrown of work done by W. Edwards Deming, a statistician, after whom the Deming prize for quality is named.
NFV: Are.
Tiempo Verbal: Presente Simple.
4.- Ejemplos de Elementos Referenciales:
- Pronombres Demostrativos: That.
- Conectores: if, and, it.

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